Profile copiilor greu adoptabili sunt publice şi pot fi accesate, în toată ţara, de către persoane/familii atestate să adopte în România, prin deplasarea, cu o programare anterioară, la sediul direcţiei D.G.A.S.P.C de domiciliu (direcția care a emis atestatul).

 

Au trecut trei ani de când fundația noastră realizează evaluările familiilor/persoanelor care doresc să adopte, în vederea obținerii atestatului de adoptator. Ne-au trecut pragul peste 80 de familii cărora le-am prezentat programul #EuAdopt. Multe persoane/familii au decis să le fim alături pentru a obține atestatul de persoană/familie adoptatoare și totodată pentru a le acorda asistență și suport și după obținerea atestatului. O parte dintre persoanele/familiile evaluate de fundația noastră au devenit părinți. Sunt și persoane/cupluri care așteaptă încă copilul dorit. Familiile înscrise în programul nostru au adoptat copii asteptând perioade cuprinse între 2 luni și 24 de luni.

Cam așa începe fiecare discuție telefonică sau întâlnire pe care o avem cu familiile care ne contactează pentru a primi informații despre adopție.

Dar e greu….

Așa continuă mare majoritate a discuțiilor noastre cu viitorii părinți adoptatori.

Multora dintre noi le-a trecut prin cap ideea de a adopta un copil. Iar dacă nu le-a trecut, sigur au intrat în contact/ au auzit de familii care au adoptat sau de copii care au fost adoptați. 

Ceea ce nu știm mulți, este că, adopția în sine reprezintă un proces pe care orice persoană care dorește să-și întregească familia trebuie să-l parcurgă cu rabdare, deschidere, dar mai ales cu sprijin din partea unor profesioniști.

            Tulburarea de atenție sau tulburarea de hiperactivitate (ADHD) este cea mai frecvent tulburare psihiatrică diagnosticată din copilărie. Copiii cu ADHD au dificultăți în menținerea atenției, sunt ușor de distras, impulsivi și, uneori, hiperactivi. Deși aceste comportamente sunt observate în rândul tuturor copiilor, copilul cu ADHD prezintă probleme funcționale acasă, cu prietenii și la școală. Este important să rețineți că nu toți copiii cu ADHD sunt hiperactivi.

Scriu acest articol pentru voi, viitori părinți adoptatori, care vă aflați în perioada de așteptare a copilului, pentru a vă încuraja să vă cunoașteți mai bine, să întâlniți persoane care trec prin situații similare vouă, cu care să împărtășiți idei, temeri, preocupări, alături de care puteți exprima ceea ce simțiți, să întâlniți specialiști care să vă îndrume în călătoria spre a vă construi o familie fericită. Doresc să vă dau un imbold spre a pătrunde în lumea #EuAdopt, o lume plină de acțiune, de povești frumoase și de familii împlinite!

 

În acest articol vreu să vă vorbesc despre importanța accesarii profilelor copiilor greu adoptabili de către familiile care au obținut atestatul și să vă provoc să vă dați o șansă în a întâlni copilul care vă așteaptă.

Vreau să vă ghidez despre ce să urmăriți când  intrați pe aceste profile și să vă atrag atenția asupra încărcăturii emoționale pe care o aduce această experiență, unică, a accesării bazei copiilor adoptabili.


        ȘI TU POŢI SĂ TE IMPLICI!
Fundatia pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale prin programul EuAdopt.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat politicile pentru a integra in acestea si in activitatea curenta a Fundatia pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale cele mai recente modificari propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date. Inainte de a continua navigarea pe website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie și al Politicii de Confidențialitate. Prin continuarea navigarii pe website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi că poți modifica în orice moment setarile acestor fisiere cookie urmand instructiunile din Politica de Cookie.