Ce este familia
În câteva cuvinte am putea putea spune că este celula vieții pe pământ, un izvor nesecătuit de iubire și respect, o comunitate de viață și iubire. Când relațiile sunt bazate pe respect și iubire între soț și soție, părinți și copil, ori copil și bunici atunci familia trăiește în armonie.
Pentru copil, familia este mediul cel mai favorabil pentru formarea și dezvoltarea sa, asigurându-i condiții pentru ca acesta să se simtă în siguranță și protejat atât fizic cât și psihic în orice perioadă a veții lui. Familia este mediul esențial pentru destinul copilului.
Nu există o rețetă unică a fericirii unei familii, la fel cum nu există un singur mod de a forma o familie.
Și pentru că știm că tu visezi la ziua când familia ta va fi completă, și că îți dorești să oferi rădăcini și aripi unui copil, te ajutăm să faci primul pas spre C.A.S.A. #EuAdopt oferindu-ți mai jos detalirea actelor necesare de care vei avea nevoie la compunerea dosarului tău de viitor părinte adoptiv.
La prima întâlnire cu echipa #EuAdopt va fi necesară Cartea de Identitate/buletinul în original, sau după caz, permisul de ședere pe termen lung sau cartea de ședere permanentă.
Aceste acte sunt necesare pentru a completa Acordul de Confidențialitate, fără niciun cost sau angajament de a colabora cu noi. Doar pentru a ne simți reciproc protejați când împărtășim informații intime despre familie și planuri de viitor. Fundația pentru Dezvoltarea Serviciilor Sociale , cea care dezvoltă programul național #EuAdopt, este operator de date cu caracter personal.
Ulterior, la întocmirea Dosarului vei fi asistat de Responsabilul de caz dedicat ție. Împreună veți verifica să aveți complete următoarele documente:
a) copia buletinul/cărții de identitate, permisul de şedere pe termen lung sau, după caz, cartea de rezidenţă permanentă;
b) declaraţie autentică pe propria răspundere cu privire la locuirea efectivă şi continuă pe teritoriul României în ultimele 6 luni anterioare depunerii cererii de evaluare, neexistând absenţe temporare care cumulat să depăşească 3 luni;
c) copie legalizată de pe certificatul de naştere;
d) copie legalizată de pe certificatul de căsătorie sau hotărârea de divorţ/certificatul de divorţ, dacă este cazul;
e) copie de pe titlul de proprietate sau alt document care să ateste dreptul de folosinţă a locuinţei;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) adeverinţe de venit sau alte documente care atestă veniturile solicitantului/solicitanţilor;
h) certificat/adeverinţă medical/medicală eliberat/eliberată de medicul de familie privind starea de sănătate şi eventualele boli cronice, însoţit/însoţită de rezultatul evaluării psihiatrice;
i) declaraţia soţului care nu se asociază la cererea de adopţie, cu indicarea expresă a motivelor neasocierii;
j) declaraţie autentică pe propria răspundere din care să rezulte că solicitantul/solicitanţii nu este/sunt decăzut/decăzuţi din drepturile părinteşti, precum şi referitor la faptul că nu are/au copil/copii în sistemul de protecţie specială;
k) certificatul de cazier judiciar al persoanelor cu care locuieşte solicitantul;
l) certificat/adeverinţă medicală eliberat/eliberată de medicul de familie privind starea de sănătate a celorlalte persoane cu care locuieşte solicitantul, cu menţionarea eventualelor boli cronice, însoţit/însoţită de rezultatul evaluării psihiatrice.
Documentele de la litera f), h), j) și l) se solicită şi pentru soţul adoptatorului, în situaţia în care acesta nu se asociază la cererea de adopţie. Pentru soluţionarea cererii de evaluare pot fi solicitate orice alte documente şi informaţii considerate relevante.