Pe parcursul procesului de adopție întâlnești tot felul de termeni pe care este bine să îi înțelegi.

Pentru a fi corect și complet informată, #EuAdopt a construit în premieră în România un DICȚIONAR al celor mai des folosite cuvinte care au legătură cu adopțiile, termeni folosiți și de echipa noastră când interacționați. Poți accesa Dicționarul oricând pe portalul www.euadopt.ro și ne poți chiar ajuta să îl dezvoltăm scriindu-ne propunerile tale de cuvinte și/sau definiții noi la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

O listă alfabetică a tuturor termenilor găsești aici: Dicționar A-Z

Sau caută direct litera care te interesează:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T V W X Y Z

 

M

Manager de caz


Respectă codul deontologic al profesiei, precum şi codul de conduită al funcţionarilor publici;
Respectă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului;
Respectă metodologia de lucru şi strategia serviciului din care face parte;
Îşi însuşeşte şi este la curent cu legislaţia în vigoare;
Coordonează demersurile şi activităţile de asistenţă socială şi protecţie specială desfăşurate în interesul superior al copilului;
Alcătuieşte echipele multidisciplinare şi, după caz, interinstituţionale şi organizează întâlnirile cu echipa, precum şi cele individuale cu profesioniştii implicaţi în rezolvarea cazului;
Asigură colaborarea şi implicarea activă a copilului, a familiei/reprezentantului legal şi îi sprijină în toate demersurile întreprinse pe tot parcursul managementului de caz (de exemplu organizarea de întâniri periodice sau la solicitarea acestora, acompaniere, sprijin emoţional, consiliere);
Monitorizează modul în care sunt puse în aplicare măsurile de protecţie specială;
Verifică periodic împrejurările care au condus la stabilirea măsurii de protecţie, pentru cazurile aflate în evidenţă;
Reevaluează periodic progresele înregistrate, deciziile şi intervenţiile specializate în evoluţia cazurilor aflate în evidenţă;
Elaborează împreună cu echipa multidisciplinară, planul individualizat de protecţie, sau după caz, celelalte planuri prevăzute de legislaţie astfel încât să fie prezentate Comisiei pentru Protecţia Copilului/instanţei odată cu raportul de evaluare psihosocială (detaliată);
Revizuieşte periodic sau ori de câte ori este nevoie planul individualizat de protecţie şi evaluează nevoile copilului pentru care s-a luat o măsură de protecţie;
Monitorizează evoluţia dezvoltării copilului şi a modului în care acesta este crescut şi îngrijit în centrul de plasament, la asistent maternal sau în familia de plasament; sprijină familia de plasament sau asistentul maternal în identificarea şi soluţionarea problemelor legate de creşterea şi îngrijirea copilului;
Furnizează informaţii familiei de plasament sau asistentului maternal privind tipurile de sprijin disponibil; orientează şi sprijină familiile pentru obţinerea serviciilor de sprijin;
Monitorizează modul în care copilul menţine relaţiile cu familia naturală sau cu alte persoane relevante pentru viaţa acestuia şi evaluează potenţialul de reintegrare în familie, pentru copiii aflaţi în evidenţă;
Pregăteşte reintegrarea copilului în familia naturală sau, după caz integrarea într-o familie substitutivă temporară, în familia adoptivă ori în altă formă de protecţie specială, atunci când aceasta este în interesul superior al copilului;
Sesizează autorităţile cu competenţă decizională în domeniul protecţiei copilului, atunci când se constată apariţia unei situaţii care impune necesitatea modificării sau încetării măsurii de protecţie specială pentru cazurile aflate în evidenţă;
Monitorizează post-servicii copilul reintegrat în familia naturală;
Întocmeşte, păstrează, actualizează şi gestionează documentaţia referitoare la situaţia copiilor care beneficiază de o măsură de protecţie specială.
Păstrează confidenţialitatea asupra informaţiilor legate de activităţile desfăşurate;
Participă la cursuri de perfecţionare profesională la propunerea conducerii;
Participă la întâlniri periodice organizate de şeful ierarhic;
Răspunde de calitatea şi corectitudinea lucrărilor pe care le intocmeşte;
Îndeplineşte în bune condiţii sarcinile şi dispoziţiile stabilite de şefii ierarhici;
Întocmeşte şi prezintă rapoarte de activitate, precum şi orice alte situaţii, la cererea şefilor ierarhici;
Are obligaţia de a-şi însuşi şi de a respecta normele şi instrucţiunile de protecţie a muncii şi PSI şi măsurile de aplicare a acestora;
Alte atribuţii, în domeniu, stabilite de şeful de serviciu, directorul general sau directorul general adjunct.

 


        ȘI TU POŢI SĂ TE IMPLICI!